Ylellinen yöpyminen

tunnetila: onni

view2

Kutsuin ystäväni pikkujoulureissulle Helsinkiin viikko sitten, ja buukkasin vaihtelun vuoksi meille hotellihuoneen.

On kiva saada ystäviä kylään, mutta vaikken tarjoiluihin tai muuhun kovasti panostaisikaan, niin vieraan kutsumisessa kotiin on silti aina oma vaivansa. Eniten harmittaa kun vieras joutuu meillä nukkumaan lattialla. Siis toki patjalla, mutta virallista vierasvuodetta meillä ei ole.

Tällä kertaa ystäväni ei joutunut lattialle, vaan meitä molempia odotti ihanan suuret omat sängyt Hakaniemessa sijaitsevassa Hilton Helsinki Strandissa. Huoneemme oli ihana!

huone1snack1selfie_bathroom

Huoneemme oli suuri, siisti, valoisa, viihtyisä ja ylellinen, ja mikä näkymä ikkunastamme avautuikaan! Istuimme yöpymisen aikana moneen otteeseen ikkunan edessä olevilla tuoleilla ja vain tuijotimme pienen jäähunnun peittämää merta. Ai että, kyllä sielu lepäsi!

Aikomuksenamme oli kierrellä viikonlopun aikana joulumyyjäisiä ympäri Helsinkiä, mutta viihdyimme hotellissa niin hyvin, että kaikki myyjäiset jäi käymättä.

Pahoittelin moneen otteeseen ystävälleni kun emme päässeetkään myyjäisiin, mutta hänkin viihtyi Hiltonissa niin hyvin, että lopulta päätimme unohtaa kaikki suorituspaineet, ja vain nauttia ylellisestä hotelliympäristöstä täysin siemauksin.

executiverestaurantglogidrink1

Olin varannut meille perustason huoneen, mutta hotellilla huoneeseemme lisättiin Executive Loungen käyttö* ja pääsimme illalla maistamaan drinkit* hotellin hetki sitten uusittuun BRO-ravintolaan. Kiitos ihanasta eleestä, teitte yöpymisestämme entistä täydellisemmän!

Jäin kerrasta koukkuun ylelliseen Executive Loungeen! Tilassa tarjoiltiin iltapäivällä suussa sulavia herkkuja salaateista lämpimään ruokaan ja notkuvaan jälkiruokapöytään. Nautiskelimme maistuvien ruokien lisäksi proseccoa ja päivittelimme miten luksusta kaikki olikaan.

Lounge oli täynnä ulkomaalaisia turisteja ja eräs vanhempi brittiherra hauskuutti meitä tämän tästä osuvilla kommenteillaan. Lounge-hetkestä tuli ihan sellainen olo, että olimme itsekin jossain ulkomailla. Pääsimme hetkessä niin kauas arjesta kuin mahdollista.

Illalla kävimme vielä drinkeillä alakerran tyylikkäässä cocktail-baarissa. Ravintola BRO on kuuluisa signature-drinkeistään, jotka valmistetaan itse tehdyistä siirapeista, mehuista ja soseista. Ystäväni suklaadrinkki oli luvatun suklainen, ja oma karpalodrinkkini taas oli mukavan raikas.

morning_sun balmuir3lampuimassa

Hyvin nukutun yön jälkeen heräsimme kauniiseen auringonpaisteeseen ja suunnistimme hotellin ylimpään kerrokseen aamu-uinnille. Rakastan aamuasunaa ja -uintia! Usein jopa valitsen hotellini sen mukaan, onko hotellissa tarjolla aamusauna.

Hilton Helsinki Strand on yleisilmeeltään hyvin ylellinen ja viimeistelty, mutta saunaosasto olisi pientä uusimista vailla. Puitteet on upeat ja näkymä hotellin ylimmästä kerroksesta on hieno. Pienellä päivityksellä saunaosastosta saisi hotellin ylellistä linjaa jatkavan ja täydentävän hyvän olon keitaan.

Mukava aamu-uintihetki meillä oli toki nykyisessäkin ympäristössä, ja ruokahalu nousi uinnin ja saunomisen jälkeen kivasti. Ja entä sitten se aamiainen? Huh huh! Söimme paljon, valtavasti ja liikaa. Aamiainen oli super!

Tarjolla oli kaikki perinteiset herkut, ja niiden lisäksi ihania smoothieita, lämpimiä ruokia, pieniä jälkkäriherkkuja jne. Ravintola BROssa on kuulemani mukaan yksi Helsingin parhaista brunsseista. Jos aamiainen oli jo tuota luokkaa, niin brunssilla on joku kerta pakko käydä!

aamiainenselfie_roomhilton_pysty

Hotelliyöpymisemme oli todella onnistunut! Emme käyneet joulumyyjäisissä, mutta vietimme aikaa yhdessä jutellen ja hotellitossuissa rauhassa tassutellen. Oli aivan loistava idea viedä kyläilemään tuleva ystäväni hotelliin. Samalla sain itsekin ihanaa ylellisyyttä kiireiseen arkeen.

Saan toisen ystäväni vierailulle Helsinkiin ensi viikonloppuna. Arvatkaapa vaan olenko taas varannut meille huoneen hotellista? Kyllä! En malta odottaa ystäväni saapumista!

Kuvat minusta ystäväni Emilia

(4) Kommentit

1. Johanna says:

Tuo maisema on kyllä sellainen, mitä harvalla hotellilla on! Testasin kesällä BROn brunssi. Oli erinomainen.

1. Hei kiva kuulla! Olen itsekin kuullut brunssista pelkkää hyvää. Pakko testata pian!

Ja tuo maisema on kyllä uniikki. Ja ihana!

2. Emilia says:

Hotelli ylitti odotukset enemmän kuin reilusti ja viikonloppu oli aivan ihana! Kiitos Nina <3

Näkymä huoneemme ikkunasta oli kyllä upea ja sitä olisi voinut tuijotella enemmänkin. Järvimaisemia enemmän katselleena oli jäinen meri todella vangitseva ja olenkin palannut moneen kertaan katsomaan täältä blogista ja puhelimestani kuvia varsinkin sunnuntaiaamun auringonnoususta. Lounge-kokemus oli hauska ja mietinkin kuinka sitä ikinä pystyy enää hotellissa yöpymään ilman moista ylellisyyttä.. ja tarjolla paljon muutakin kuin suolapähkinöitä, ihanaa! Drinkkikuvasta sain palautetta kotona, olisi kuulemma maistunut myös herralle moinen.. 😉
    Aamusauna ja -uinti olivat mukavan rento aloitus aamulle, en ollut aiemmin moista aamun aloitusta hotellissa miettinyt saati kokenut, mutta nyt se jäi kyllä korvan taa seuraavaa hotelliyöpymistä ajatellen, sen verran rentouttavan alun se antoi päivälle. Ja se aamupala! Ah, vieläkin alkaa mahaa puristamaan, kun mietin kuinka herkullinen se oli!
    Täytyy vielä sanoa, että hotellin aulan ja ravintolan pienet sekä isot yksityiskohdat olivat todella hienoja: tummien lipastojen ruusukultaiset vetimet, isot korkeaselkäiset nojatuolit (joissa ei nähnyt istujia ennen kuin vasta vieressä seistessä), isot ja pienet erikoiset valaisimet ja kaikki muu pieni ja iso mitä en edes viitsi tässä luetella. Hotellissa oli kaikkialla mukavan rento ja kutsuva tunnelma ja palvelu oli ystävällistä ja lämmintä. Juuri siis sitä mitä voisi odottaakin 🙂

Ihanaa ylellisyyttä parhaassa mahdollisessa seurassa ja tämä voidaan kyllä ottaa vaikka tavaksi <3

1. Allekirjoitan joka sanan! Ja hei, oli tosi kiva olla hotellissa juuri sinun kanssasi. <3 Ihana että sinäkin koit hotellin yhtä ylellisenä kokemuksena kuin minäkin.