Tämän viikon piti olla ihana

tunnetila: pettymys

makkarin ikkunaTämän viikon piti olla ihana.

Kaikki deadlinet oli puristettu valmiiksi edellisellä viikolla ja olin saanut järjestettyä tälle viikolle monta vapaailtaa ilman pakollisia menoja. Säätiedotuksessa luvattiin aurinkoa ja kevättä ja mieli oli sunnuntai-iltana sunnuntai-illaksi hämmentävän iloinen ja levollinen.

Vaikka viikolle oli kertynyt sopivasti vapaailtoja, oli tiedossa myös paljon kivaa ohjelmaa. Muutama hyvin kiinnostava pressitilaisuus, ilta teatterissa, treffit tätini kanssa jota en ole nähnyt kuukausiin, Tove Janssonin näyttely Ateneumissa, hauska tilaisuus jossa toimisin meikkimallina maailman huippumeikkitaiteilijalle, yhdet kirjan julkkarit, muotibrunssi KlausK:ssa ja päivä Tukholmassa risteily.

Nyt on perjantaiaamu ja olen viettänyt viikon lähes kokonaan tuijotellen näkymää kuvassa yllä. Näen makuuhuoneen ikkunasta paistavan auringon, näen puiden oksistossa liikkuvan hennon kevättuulen, mutta kevään tuntu on ulottumattomissa. Hemmetin flunssa!

Olen viettänyt päiväni sängyssä maaten ja osallistumisiani kivoihin tilaisuuksiin peruen. Oikeasti, olen sängyn pohjalla tänä keväänä jo kolmatta kertaa! Tammikuun aloitin megaflunssalla, helmikuun alussa jännitin pääsenkö Pariisiin sillä makasin kuumeisena sängyn pohjalla vielä pari päivää ennen matkaa, ja nyt jännittää ehdinkö toipua huomiseksi edes sen verran että pääsisimme lähtemään risteilylle.

Miksi saan kaikki maailman flunssat jotka eteeni tulevat? Mitä voisin tehdä että vastustuskykyni paranisi? Rakkaat lukijat, kaikki vinkit otetaan vastaan! Nyt kiukuttaa toden teolla!

0

(14) Kommentit

  1. Tarja says:

    Voi miten ikävää kuulla, että viikkosi suunnitelmineen meni penkin alle! 🙁 On tylsää olla sairaana!

    Itse sairastin syksyllä kolme flunssaa ja yhden mahataudin, jotka kaiken päälle tuntuivat kestävän ja kestävän. Oli ärsyttävää olla koko ajan puolikuntoisena, kun oli kuitenkin paljon tekemistä, johon olisi halunnut paneutua täysissä ruumiin ja sielun voimissa. Suivaannuin niin etenkin jatkuvaan flunssailuun, että otin ihan tehokuurin eli marssin apteekkiin ostamaan Beroccaa, jota aloin nauttia joka aamu. Nyt olen juonut Berocan sijasta C+sinkki poreita. Tämän lisäksi olen ottanut tehokuurin hedelmiä ja marjoja syksystä lähtien eli syön niin itse kuin laitan lapsillekin hedelmiä ja marjoja joka päivä. Ja koska lapset juuri niitä pöpöjä tuppaavat kotiin kantamaan (sairastavat itse kaksi päivää ja minä kaksi viikkoa…), olen vielä antanut normaalin D-vitamiinipillerin lisäksi heille maitohappobakteereja, joiden tehoon kyllä uskon vastustuskyvyn parantamisessa. Käsihygienialla on myös iso merkitys ja myös tähän olen koettanut kiinnittää aivan erityistä huomiota (toki päiväkodissakin tähän panostetaan).

    En tiedä, johtuuko näistä toimenpiteistä vai mistä, mutta emme ole sairastaneet mitään joulun jälkeen. Nyt tosin toisella lapsella on nuha, mutta isommat flunssat ja vatsataudit ovat meidät toistaiseksi kiertäneet.

    Pikaista paranemista sinne ja toivottavasti pääset risteilylle! Tekisi varmasti hyvää seinien tuijottelun jälkeen!!

    1. Terveiset Tukholmasta! Hurraa, tunsin itseni lauantaiaamuna niin hyvävointiseksi että läksimme reissuun. Täytyy sanoa että hytin kokolattiamatto sai aikaan ihan kamalan tukkoisen olon joka yö, mutta muuten oli superkiva reissu!

      Kiitos noista flunssanestovinkeistä. Tuollaiset poretabletit saattaisivat olla minulle oiva vaihtoehto. Täytyypä piipahtaa heti apteekissa.

  2. Voi ei, toivottavasti paranet pian! Sympatiani ovat tosiaan puolellasi, olen tämän talven aikana sairastanut muistaakseni 5 flunssaa, viimeisimmän viime viikolla ja yskä vaivaa edelleen. Esimiehenikin jo ihmetteli jatkuvaa sairastamistani – mutta ei tälle muuta syytä taida olla, kuin että olen herkkä nappaamaan tauteja. Minäkin aion aloittaa nyt tehovitamiinikuurin! Eniten tässä harmittaa se, että aina kun pääsee takaisin urheilurytmiin, tulee taas kipeäksi…

    1. Voi ei, sinäkin Sini! Toivottavasti oma flunssaputkesi on nyt selätetty. Tuo urheilurytmin sekoaminen harmittaa minuakin tässä flunssailussa eniten. Varsinkin kun on maksanut joistain tunneista jo etukäteen niin harmittaa tosi paljon olla poissa. Siis muutenkin harmittaa kun ei pääse liikkumaan, mutta myös rahallinen menetys on tylsää.

  3. Lettu says:

    Ikävää, että olet ollut sairaana! Sellainen kurja mahdollisuus on myös, että asuinpaikassasi altistut mm. liikenteen aihauttamalle huonolle ilmanlaadulle. Liikenteestä aiheutuvat pienhiukkaspäästöt rasittavat monin tavoin mm. hengityselimistöä. Kerroit jossain myös, että kävelet työmatkat päivittäin. Valitettavasti saattaisi olla terveyden kannalta parempi matkustaa töihin jotenkin muuten ja ulkoilla kauempana vilkkaista kaduista.

    Toivotan parempaa vointia, toivottavasti toivut niin, että pääset lähtemään risteilylle!

    1. Voi Lettu, voit olla kyllä oikeassa mutta toivon NIIIIN paljon ettet olisi. 😀 En suostu luopumaan tyämatkakävelyistäni, ne pitävät pään kasassa ja mielen virkeänä. Olisikohan hyvä hankkia sellainen hengityssuoja..? Varsinkin nyt keväällä hiekka pöllyää ja tuntuu että ilma on ihan täynnä pöpöjä.

  4. Ellu says:

    Onpa harmi, että olet ollut niin paljon kipeänä 🙁 Se on todella turhauttavaa! Mulla oli vuosi sitten talvella monet flunssat, jotka kestivät ja kestivät. Viime keväänä multa sitten mitattiin d-vitamiinitaso, joka oli aivan alakanttiin. Olin kuitenkin syönyt d:tä 50 mikrogrammaa päivässä! Sain reseptillä supervahvaa d-vitamiinia ja nyt en ole viime kevään jälkeen ollut flunssassa ollenkaan. En tiedä mitä d-vitamiinitasoni tällä hetkellä on, koska en ole saanut aikaiseksi mennä verikokeisiin. Parantunut sen on joka tapauksessa oltava. En keksi muutakaan syytä, miks flunssat yht’äkkiä olis jättäneet minut väliin. Tässä siis voisi olla yksi vinkki kokeiltavaksi 🙂

    1. Kiitos Ellu vinkistä! Minä sain joskus vuosi sitten lääkäriltä lähetteen D-vitamiinikokeisiin, mutta kun se maksoi aika paljon (olikohan 60€ tai 80€??) niin en ole vielä käynyt siinä. Toisaalta omaan terveyteen satsaaminen ei koskaan ole rahojen tuhlaamista.

      Toisaalta meillä on töissä ihminen joka syö tosi paljon D-vitamiinia ja hän on ollut lähes yhtäjaksoisessa flunssassa jo monta kuukautta. Eli mistä näistä tietää mikä auttaa.. Turhauttavaa! Onneksi olo on nyt jo parempi!

  5. Anumaaria says:

    En ole itse ollenkaan kova flunssailija (paitsi UK:ssa asuessani, jolloin olin ainakin kolmesti vuodessa flunssassa: kosteus ja vetoisat asunnot), mutta kun flunssainen olo on uhannut painaa päälle, olen yhtäkkiä ottanut kovan parin päivän sinkkikuurin. Muuten en ko. valmistetta ole syönyt. Ihme ja kumma tuo on aina pyörtänyt flunssan kannoiltaan.

    Pikaista paranemista, ja pidän varpaatkin ristissä, että pääset risteilemään!

    1. Kiitos Anumaaria tsempistä, se selkeästi auttoi ja pääsin risteilemään!

      Sinkkikuuri kuulostaa tehokkaalta. Ehkäpä käynkin nyt apteekissa ja ostan sieltä sinkkiä ja poretabletteja, ihan tulevan varalle. Paitsi tällä kertaa en aavistanut lainkaan flunssan tuloa joten en olisi ehtinyt ottaa edes tuota kuuria. Menin ihan terveenä nukkumaan ja aamulla heräsin kamalassa kunnossa. 🙁

  6. Voi sinua! Nyt vaan lepoa. Kiva jos edellinen kommentti piristi, toivottavasti tämäkin. Kyllä se menee ohi <3

    1. Kiitos iduska! Tämäkin viesti piristi tosi tosi paljon! Niin paljon että pääsin risteilemään. 🙂

      Ja kyllä, lepo auttaa parhaiten, mutta kun en millään malttaisi pötkötellä päiväkausia…

  7. Onko sulle suolavesikannu (sarvikuonokannu) tuttu?
    En tiedä montako uhkaavaa pöpöä olen sillä karkoittanut, vaikken sitä muuten nykyisin käytäkään säännöllisesti. Pienikin nipistely kurkussa niin heti kyllä kaivan kaapista ja huuhtaisen menemään. Puolisolla oli viime vuonna muistaakseni 6 flunssaa, mulla ei yhtään. Edellistalvena melkein sama juttu, nimittäin yksi taudeista pääsi mun systeemeistä läpi ja jouduin niistämään 3 päivää. (Yhteen tautiuhkaan käytin myös supervahvoja C-vitamiiniannoksia, ihan vaan varmuuden vuoksi kun oli kisareissu tulossa.)
    Sitä edellinen talvi meni terveenä.
    Käytän siis D-vitamiinin ja sinkin lisäksi.
    Auttaa myös katu- ja huonepölyongelmiin.

    1. Kiitos vinkistä Eveliina! Käytän sarvikuonoa aina kun on vähän kin flunssainen tai tukkoinen olo ja se kyllä toimii. Nämä tämän vuoden flunssat ovat kaikki iskeneet niin varkain, etten ole ehtinyt edes huomata että olisin tulossa kipeäksi. Eli vannon kyllä nenäkannun nimeen, kunhan sitä onnistuu käyttämään oikeaan aikaan. Eli nähtävästi sitä täytyisi käyttää varmuuden vuoksi koko ajan. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.