Vanhassa kaupungissa

tunnetila: tykkäys ja pettymys

vanhakaupunki1 071114 eka 071114 kolmas

takki Katri/n, huivi Balmuir*, housut Cubus, hanskat Moschino, laukku Tory Burch, kengät Rizzo

071114 tokavanhakaupunki3vanhakaupunki5

Viime viikonlopun Tallinnan matkamme oli niin täynnä ruokailuja, että päiväohjelmaan oli pakko lisätä myös kunnolla ulkoilua ja pitkiä kävelylenkkejä. Hotellin uima-altaan päästä päähän sahaaminen ja höyrysaunassa makoilu kulutti toki energiaa, mutta raitis ilma ja Tallinnan korkeimmille kohdille kiipeily nostattivat ruokahalua juuri sopivasti.

Perjantai-iltana Tallinnassa satoi pientä tihkusadetta ja ihmettelin kesken kävelylenkin miten sukkani olivat ihan märät. Kenkien tarkastelu paljasti, että nilkkureitteni pohjat olivat molemmat lähes puoleen väliin irti! Mitä ihmettä?! Ostin nilkkurit noin vuosi sitten ja toki olen käyttänyt niitä paljon, mutta ei 170€ maksaneista nahkanilkkureista saisi pohjat noin nopeasti irrota, jos koskaan. Täytyy sanoa että olen todella pettynyt kenkien laatuun. Ja tietysti nämä ovat ainoat syyskenkäni enkä ehdi koskaan suutarille. Käytän siis nilkkureita edelleen päivittäin peläten koko ajan milloin pohjat irtoavat lopullisesti. Hirmuisen kiva yllätys…

0

(8) Kommentit

  1. HeidiV says:

    Ihania matkakuvia!

    Todella harmillista, että noin kalliit kengät pettivät… toivottavasti ehtisit suutarille kuitenkin.

    1. Nina says:

      Kiitos Heidi! Minulla on nuo kengät edelleen rikkinäisinä jalassa ja lähden tänään töistä suoraan työmatkalle Tampereelle. Toivottavasti Tampereella ei sada tänä iltana eikä huomenna, muyuten on sukat koko ajan märkänä ja flunssan tuleminen alkaa jo etukäteen hirvittää.. Ehkä sitten perjantaina saan kengät suutariin.

  2. Tarja says:

    Onpa taas kerran ihana asu! Tuota takkia olen kehunut aikaisemminkin: se on vain kerta kaikkiaan tyylikäs! Toimii tuossa asussa ja tuon huivin kanssa loistavasti. Tykkään!

    Ja olen kanssasi samaa mieltä, että kyllä pitäisi noin hintavien kenkien kestää pidempään: itse näkisin nuo useamman vuoden investointina. Kannattaisiko valittaa? (tai siis aina kannattaa valittaa) Olen itse sadatellut viime päivinä paljon sitä, että edes rahalla ei enää saa laatua: tyttären 70 euroa maksaneista talvisaappaista hajosi vetoketju yhden päivän käytön jälkeen ja toisen tyttären yli 100 euroa maksaneesta talvihaalarista (tilattu nettikaupasta) puuttuivat jalkalenksut ja toisesta lahkeesta jopa napit näitä lenksuja varten. Molemmat asiat toki saatiin hoidettua asiallisesti, mutta kaikki reklamointiin liitynyt kulkeminen ja ajankäyttö oli ylimääräistä, kun oli olettanut tuotteet ostettuaan, että ne vain otetaan käyttöön ja ne kestävät käyttöä. Muutoinkin tuntuu, että niitä ”maanantai-kappaleita” eksyy tähän talouteen ihan liian kanssa; en usko, että meillä on vain erityisen huono tuuri tavaroiden hankkimisessa, vaan että laatu on yleensä ottaen huonontunut melkeinpä kaikissa mahdollisissa tuotteissa. Harmittaa!! Etenkin, kun on saattanut ajatella, että nyt minä kerrankin satsaan tähän, niin saan pitkäikäisen tuotteen itselleni… Mutta summa summarum: kysäisepä kuitenkin valmistajalta, mitä mieltä on kenkien kestävyydestä!

    1. Nina says:

      Kiitos Tarja! Tuo takki on kyllä ihana näin leudompina päivinä ja on päässyt tänä syksynä ahkeraan käyttöön.

      Voi miten tylsä kuulla että teille on sattunut noin paljon maanantaikappaleita! Olen itsekin sitä mieltä että tuotteiden kuuluu kestää käyttöä, oli hinta oikeastaan mikä tahansa. Teilläkin esim. nuo molemmat jutut ovat olleet kalliita ja niissä on ollut selvästi valmistusvirheitä. Hyvä että valitit ja hyvä että hommat saatiin kuntoon!

      Olin menossa jo Rizzoon valittamaan kengistä kun huomasin, että Rizzo oli Suomesta lopetettu! Tai ainakaan Aleksanterinkadun liiketilassa ei tuota liikettä enää ollut. Täytynee ottaa yhteyttä Ruotsin päähän. Täytyisiköhän testata ruotsinkielen taitoani sähköpostin kirjoittamisessa… APUA! En todellakaan edes yritä! 😀 Mutta juu, samaa mieltä kanssasi siitä että tuotteiden laatu on viime vuosina heikentynyt radikaalisti. Harmi.

      1. Tarja says:

        Minä taidan olla ihan valittamisen ammattilainen 😀 Ainoa, mistä en oikein osaa valittaa, on huono palvelu. Miksihän niissä tapauksissa ajattelee, että on jotenkin ansainnut tulla töykeästi palvelluksi?! Ehkä siinä juuri piilee se, että Suomessa on vieläkin mahdollista palvella asiakkaita huonosti – ihmiset nolostuvat noissa tilanteissa, eivätkä kehtaa antaa palautetta. Tämäkin on ollut viime päivinä mielessä, kun on tullut parikin ikävää kokemusta (toinen tosin vain sivusta kuultuna) vastaan.

        Mutta ilman muuta sähköpostia kuvien kera Ruotsiin ja jos mahdollista niin skannaa kuitista kopio mukaan (jos se on tallessa). Ja miksipä ei på svenska 🙂 Kyllä sinä osaisit!

        1. Nina says:

          Huonosta palvelusta valittaminen on jotenkin niin henkilökohtaista palautetta että suomalaiset eivät osaa antaa sitä.Tuotteesta voi valittaa, se ei ole tuotteen myyjän vika, mutta palvelu koskee aina yhtä tiettyä henkilöä joten se on hankalampaa. Minä olen yrittänyt antaa palautetta myös huonosta palvelusta, mutta aina siitä tulee vähän paha mieli. :/

  3. SatuKoo says:

    Minä korjautin viime vuonna edellisen vuoden alennusmyynneistä ostetut kengät. Kärjessä ollut sauma alkoi ratketa, vaikka käyttöikää kengillä oli noin puoli vuotta. Ottivat kengät liikkeeseen ja olivat käyttäneet suutarilla, sen enempiä rekalmoimatta suoraan valmistajaa. Aina kannattaa valittaa 🙂

    1. Nina says:

      Hyvä SatuKoo että valitit! Olen samaa mieltä, valittaa kannattaa aina. 🙂 Nyt kun Rizzon liikettä ei ole enää Helsingissä, niin tyydyin marssimaan eilen kenkien kanssa suutarille. Suutari sanoi että pohjat oli todella heppoisesti kiinni, ja että hän liimasi pohjat nyt kunnolla läpikotaisin. Onneksi operaatio ei maksanut enempää kuin 16€. Mutta tulee kalliille kengille rutkasti lisää hintaa jos pohjia joutuu jatkossakin liimailemaan kiinni… En tykkää.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.