Uusi välipalasuosikki

tunnetila: ihastus

risenta3

Kirjoitan blogissani yleensä ruoasta, liikunnasta ja hyvinvoinnista sunnuntaisin. Tykkään siitä, kun sunnuntaisin voi keskittyä kaikkiin hyvinvointia edistäviin asioihin niin omassa elämässään kuin blogeja selaillessakin.

Tällä viikolla on kuitenkin pakko tehdä poikkeus. Söin nimittäin eilen niin mielettömän herkullisen välipalan, että haluan vinkata siitä heti tuoreeltaan myös Teille.

risenta1 risenta2

Sain maisteltavakseni muutamia Risentan uutuustuotteita: kahta erilaista granolaa ja pari pakettia uudenlaisia proteiinihiutaleita*. En syö juuri koskaan myslejä tai granolaa, sillä niissä on usein paljon sokeria.

Risentan Vadelma & kookos -granola pääsi kuitenkin heti testiin, sillä Risentan granoloissa ei ole lainkaan lisättyä sokeria. Vadelma & kookos -version hiilareista sokereita on ainoastaan 4 grammaa.

Kokosin eilen itselleni niin herkullisen iltapalan, etten itsekään tiennyt mihin ihanuuteen lusikkani työnsin.

risenta4

Kasasin lasiin kerroksittain uutta maustamatonta ja sokeroimatonta Alpron soijajogurttia, väliin ripottelin reilusti Vadelma & kookos -granolaa, ja päälle löysin vielä jääkaapista tuoreita vadelmia. Herran jestas miten hyvää!!!

Herkku oli niin makea, etten edes pystynyt syömään kuvissa näkyvää annosta kerralla kokonaan. Ja koko täydellisyys oli siis ilman sokeria! Ihan huippua!

Risentan uutuusgranolat rantautuvat kauppoihin huhtikuun aikana. Granoloista on hyviksi välipaloiksi, mutta makean kookoksen ja pehmeän vaniljan ansiosta vadelmainen granola sopii erinomaisesti myös terveelliseen herkutteluun.

0

(6) Kommentit

  1. Mirva says:

    Nam! On niin herkullisen näköinen annos että pakko testata itsekin! Varmaan toimii myös luonnonjogurtilla.

    1. Nina says:

      Uskon että toimii erinomaisesti myös luonnonjogurtilla. Niissä tosin on inasen yleensä sokeria… Tosin jos joku tietää sokerittoman luonnonjogurtin niin otan tiedon ilolla vastaan! 🙂

      1. meg says:

        Luonnonjogurteissahan on aina luontaista sokeria n. 5g/100g. Tätä luontaista sokeria ei esimerkiksi WHO laske ollenkaan sokerinsaantisuosituksiin, eikä se juurikaan tuo makeutta jogurttiin.

        Toki jos haluaa ihan kaikkea sokeria vältellä, niin luonnonjogurtit eivät käy, mutta samalla tavallahan luontaista sokeria on marjoissa ja kookoksessakin 🙂

        1. Nina says:

          Tämä on meg ihan totta! Olenkin tehnyt jo ehkä pari vuotta sitten päätöksen, että syön vain jogurtteja ja muita päivittäistuotteita, joissa on sokeria korkeintaan 5g. En ole tiennyt tuosta WHO:n luokituksesta, mutta oikeilla linjoilla olen näemmä ollut. 🙂

  2. CurryKaneli says:

    Todella hyvän näköinen välipala. Harmi vaan, että siinä on vehnää, ei sovi mun gluteenittomaan ruokavalioon :(.

    1. Nina says:

      Joo, huomasin itsekin että tuossa on vehnää. Mutta Risentalla on muita lähes vastaavia gluteenittomia tuotteita. Kannattaa testata niitä. Uskon että ovat hyviä nekin. 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.