Juonteista eroon yhdessä yössä, ja muita kosmetiikkalemppareita

tunnetila: ihastus

Osa tuotteista PR-näytteitä

Viimeisen vuoden aikana meikittömyydestä on tullut omalla kohdallani oletusarvo. Saatan meikata kahtena päivän kuussa, ja sekin vain silloin, kun olen sopinut ystävieni kanssa ottavani asukuvat blogia varten. Nyt kun meikki on jäänyt lähes kokonaan pois omasta arjestani, niin ihonhoitoon on ollut kiva panostaa vähän enemmän.

Sain noin kuukausi sitten testiin tuotteita upouudelta ruotsalaiselta ihonhoitobrändiltä nimeltä Sapienic. Koska kaikki uusi ja juuri lanseerattu kiinnostaa, niin otin tuoteuutuudet heti testiin.

Sain testiin puhdistusaineen*, kasvoöljyn* ja seerumin*, ja käytin niitä kaikkia ensimmäistä kertaa heti samana iltana, kun paketti minulle testiin saapui. Seuraavana aamuna kylppärin peiliin katsoessani huusin ääneen ”EI VOI OLLA TOTTA!” Kasvoillani ei ollut yhtään ryppyä tai juonnetta! En ole koskaan aikaisemmin nähnyt tuotetta, joka toimii yhdessä yössä.

Millainen sarja Sapienic sitten oikein on? Tuotteet sisältävät Sapienic acidia joka on prebiootti ja sitä esiintyy ihmisten talissa luonnostaan. Sapienic acid on talimme tehokkain ainesosa, ja kuten tiedämme, tali kosteuttaa ja suojaa ihon pintaa auttaen pitämään taudinaiheuttajat ihosta loitolla. Sarja palaa siis ihonhoidossa ihan perusasioihin.

Sapienic on uraauurtava ihonhoitomerkki, joka vie ihonhoidon kaksi miljoonaa vuotta taaksepäin. Ihmiset elivät 1,9 miljoonan vuoden ajan luonnon helmassa metsästäjinä, keräilijöinä ja maanviljelijöinä. Iho tottui kohtaamaan miljardeja mikrobeja päivittäin. Nykypäivän modernissa yhteiskunnassa vietämme suurimman osan ajastamme sisätiloissa, ja kaupungistuminen on saanut meidät pikkuhiljaa menettämään kosketuksen luontoon.

Ihon mikrobien monimuotoisuuden puute voi aiheuttaa tulehduksia. Tämä on yksi syy siihen, miksi meillä ilmenee nykyään ihosairauksia, kuten ekseemaa, herkkyyttä ja aknea. Sapienic hyödyntää ihon mikrofloorasta saatuja uusia tutkimustuloksia kehittääkseen tuotteita, jotka auttavat ihoa säilyttämään sen luonnollisen tilan. Sapienic on siis maailman toisiksi paras ihonhoitorutiini – luonnon jälkeen.

Merkin mukaan ideaalisinta olisi pestä iho ainoastaan kylmällä vedellä, mutta nykypäivän meikkien ja aurinkosuojien poistamiseen tarvitaan jotain vettä väkevämpää. Tähän haasteeseen brändi on luonut puhdistusaineen, joka sisältää mm. savea. Savi pitää ihon mikrobiomin tasapainossa. Niinä päivinä kun et käytä meikkiä, voit pestä ihosi pelkällä vedellä.

Puhdistuksen/pesun jälkeen iholle laitetaan Sapienic -rutiinissa vain kaksi tuotetta: kasvoöljy ja seerumi. Yö- tai päivävoiteita ei sarjassa ole.

Sain Sapienicilta testiin aikuiselle iholle tarkoitetut tuotteet. Niistä PRIME Lipids kasvoöljy sisältää ximeniaöljyä, jolla on todistettu vaikutus ikääntymisen merkkeihin. Se kiinteyttää ihoa ja vähentää juonteita. PRIME Seerum taas sisältää probiootteja, prebiootteja ja hyaluronihappoa kosteuttaen ihoa maksimaalisesti. Lisäksi sen sisältämällä GABA-uuttella on kasvojen lihaksia rentouttava, ja täten ryppyjä vähentävä vaikutus.

Ensimmäistä kertaa sarjan käyttöönoton jälkeen meikatessa tuntui todella oudolta laittaa meikkivoide suoraan öljyn ja seerumin päälle, mutta yllätyksekseni homma toimi. Etenkin kun käytin meikkivoiteena ESSEn niin ikää probiootteja sisältävää meikkivoidetta, niin tuotteiden yhteensopivuus oli erinomainen.

Ensimmäisenä yönä kasvojeni juonteet siis katosivat. Mikä on tilanne nyt noin kuukausi tuotteiden käyttöönoton jälkeen? Positiivista on se, että ihoni on edelleen selkeästi sileämpi kuin kuukausi sitten. Negatiivista se, että 20ml öljy on jo kuukaudessa käytetty loppuun viimeistä pisaraa myöten. Tuote maksaa 93€, joten aika hintava ja lyhytaikainen ilo oli kyseessä.

Seerumia taas on jäljellä vielä runsaasti, ja juuri tuo seerumi on mielestäni se tuote, joka antaa iholle sen lopullisen silauksen ja silottaa sekä liftaa kasvojen ihoa. Nyt pohdiskelen täällä mitä dilemman kanssa tekisin. Täytyykö minun ostaa uusi lähes satasen maksava öljy, jotta voin käyttää loppuun myös seerumin, vai voikohan seerumia käyttää muiden brändien tuotteiden kanssa? Tai säilyisiköhän seerumi jos otan samanlaisen kuukauden kuurin esim. puolen vuoden päästä, ja ostan vasta silloin uuden öljyn?

Joka tapauksessa Sapienic on upea uusi sarja, joka tekee ihonhoidosta hyvin yksinkertaista ja mutkatonta, ja tulokset ovat todella näkyviä jo lyhyessä ajassa.

Toinen minulle uusi brändituttavuus, jonka olen nyt ottanut ihonhoidossa käyttöön, on suomalaisen Jasmi Bonnén perustama NUORI.

NUORI on tanskassa valmistettua tuorekosmetiikkaa, jonka tuotteet valmistetaan pienissä erissä 10-12 viikon välein. Näin varmistetaan tuotteiden tuoreus, ja samalla ehkäistään tuotteiden ylituotantoa.

Aiemmin Tanskassa, nykyisin New Yorkissa asuva Jasmi Bonné, halusi luoda kosmetiikkasarjan joka olisi mahdollisimman puhdas, tuore ja vaikuttava. Tuotteet ovat 100% luonnollisia, ja suurin osa tuotteista on myös vegaanisia. Muutamat sarjan tuotteista sisältävät vastuullisesti tuotettua mehiläisvahaa, joten kokonaan vegaaninen sarja ei ole.

Kaikki NUORI-tuoteperheen tuotteet on formuloitu ilman synteettisiä säilöntäaineita, täyteaineita tai stabilointiaineita. Tuotteet pysyvät tuoreena vaikuttavien ainesosien sekä innovatiivisten pakkausten ansiosta.

Brändin tuotteita ei ole aikaisemmin saanut Suomesta, mutta nykyään tuotteita saa Beautiikista. Kun huomasin tuotteiden saatavuuden Suomesta, tilasin heti testiin kaksi tuotetta, puhdistusvaahdon ja silmänympärysvoiteen.

Olin kuullut hehkutusta brändin puhdistusvaahdosta, ja jestas sentään miten ihana tuo tuote on!!! Paksu, pehmeä ja silkkimäinen koostumus on aivan täydellinen! Tuote poistaa meikin, myös silmämeikin, muttei rasita kuitenkaan ihon luontaista öljykerrosta.

Lisäksi vaahdossa olevat entsyymit kirkastavat ihoa poistaen kuollutta ihosolukkoa. Kaurauute rauhoittaa ja suojaa ihoa ärsytykseltä, samalla kun granaattiomena- ja retiisiuute suojaa ihoa ennenaikaiselta ikääntymiseltä. Tuote on aivan upea!

Toinen testiin ostamani tuote on sarjan sy-voide. Voide on hajusteeton ja imeytyy silmänympärysiholle nopeasti. En voi sietää sy-tuotteita, joita joutuu hankaamaan muutenkin ohuella ja herkällä iholla.

Tuotteen sisältämä hyaluronihappo kosteuttaa ihoa ja aloe vera rauhoittaa. Antioksidantteina toimivat sheavoi ja E- sekä C- vitamiini suojaavat herkkää ihoa ennenaikaiselta ikääntymiseltä.

Ainut juttu mistä en NUORI sy-voiteessa oikein tykkää, on sen annostelu. Tai siis itse lasinen pumppupullo on kaunis ja vähän ylellinenkin. Pumppupullo on myös hygieninen, mutta ainakin minulla pumppupullon suulla on lähes joka kerta kun sitä käytän, pieni kovettunut kokkare voidetta.

En tiedä miksi voide kovettuu niin nopeasti. On kuitenkin ärsyttävää, kun jokaisella käyttökerralla joudun ensin metsästämään kovan kokkareen pois voiteen seasta ennen kuin alan taputella sitä silmänympärysiholleni.

Kun meikkaaminen on jäänyt ja elo on keskittynyt pääosin kodin läheisyyteen, on tuoksuista tullut minulle entistä tärkeämpiä. Olo ei tunnu ihan niin laittamattomalta, kun ympärillä leijailee ihana tuoksu.

En ole vuosiin löytänyt itselleni uutta lempituoksua, mutta nyt se on tapahtunut! Sain testiin Hugo Bossin uuden ALIVEn*, ja se huumasi minut heti ensituoksuttelulla. Tai no, oikeasti ihastuin tuoksuun jo ennen kuin olin edes päässyt tutustumaan siihen. Tuotteen kuvailussa nimittäin sanotaan näin:

Hugo Bossin Alive Eau De Toilette kannustaa sinua arvostamaan ​​elämän yksinkertaisia nautintoja ─ pieniä ilon, positiivisuuden ja ohimenevän onnen hetkiä. Boss Alive Eau De Toilette on kevyt ja elinvoimainen tuoksu, jossa on pehmeitä ja herkkiä tuoksuvivahteita.

Se jättää jälkensä iloisen ja energisen tuoksun. Pehmeät, raikkaat tuoksuvivahteet yhdistettynä magnoliaan symboloivat iloa. Sydäntuoksun jasmiini antaa sille upeaa naisellisuutta ja toimii kontrastina pohjatuoksun salvialle ja sammaleelle. Tuoksu säteilee ympärilleen itsevarmuutta ja voimaa.

Lasipullo on reunustettu kauniilla ruusukullalla, ja hieno vaaleanpunainen tuoksu vangitsee valon.
Alive Eau De Toiletten on ihanan positiivinen tuoksu.

Tässä masentavassa poikkeusajassa mikään ei kuulosta ihanammalta, kuin pienet ilon, positiivisuuden ja onnen hetket.

Kun sitten sain tuoksun testiin, ihastuin päätä pahkaa. Tuoksu oli juuri niin lempeä, herkullinen ja iloa pirskahteleva kuin sen toivoinkin olevan. Ainut miinus tuotteessa on se, että se haihtuu iholta hyvin nopeasti.

Saatankin istua pitkinä työpäivinä koneen ääressä ALIVE-pullo vieressäni, ja aina kun työmäärä alkaa painaa, suihkautan tuoksua hieman iholle. Tuoksun virkistävä vaikutus toimii erinomaisesti!

Jos törmäätte tuoksuun jossain, suosittelen testaamaan. Todella ihana puuterinen tuoksu!

6

(2) Kommentit

  1. Vau, yhdessä yössä! Kuulostaa kiinnostavalta, joskin hinnakkaalta!

    ”Devil is in the details”; ärsyttää jos jos jossain muuten hyvässä tuotteessa -etenkin hinnakkaassa- on jokin päivittäiseen käyttöön vaikuttava ”vika”. Aikoinaan ostin Chanelin silmänympärysvoiteen, joka oli minimalistisen tyylikkäässä pumppupullossa. Pumppu hajosi kun tuotteesta oli vielä puolet jäljellä ja jouduin hajottamaan pullon saadakseni loput käyttöön. Tuote oli edelleen ihan ok, mutta se ylellinen fiilis vesittyi kyllä täysin.

    Tuoksujen kuvauksia olen nyt lukenut entistä tarkemmin, kun tavarataloissa ei ole tullut pahemmin käytyä tuoksuttelemassa livenä. Olen viime aikoina ihastunut yrttisiin tuoksuihin, vaikka aiemmin olen käyttänyt paljon sitruksisisia ja jopa vähän karkkimaisen hedelmäisiä tuoksuja. En ole niitäkään unohtanut, mutta monesti valitsen kuitenkin jonkin yrttimäisen päivän piristykseksi.

    1. Joo, hintava tuo tuoteperhe on, mutta toimii superhyvin! Laitoin muuten viestiä brändille ja kysyin, voinko käyttää seerumia muiden tuotteiden kanssa, jos en siis innostu ostamaan uutta öljyä. Onnistuu kuulemma! Ihan mahtavaa. Tuo seerumi nimittäin taitaa näistä olla se ihmeidentekijä.

      Olipa harmillinen ja ärsyttävä tuo Chanelin purkin hajoaminen. Etenkin juuri noissa kalliissa luksustuotteissa odottaa kaiken toimivan täydellisesti alusta loppuun. Jos edullisempi tuote hajoaa, niin se harmittaa luonnollisesti huomattavasti vähemmän.

      Eipä ole itsekään tullut kuluneen vuoden aikana juurikaan käytyä tavarataloissa tuoksuja haistelemassa. Mutta kuulin kuitenkin jostain, että esim. Stockan tuoksujen myynti on noussut ihan huikeasti (tyyliin jonkun 80%), koska ihmiset ei käy enää hakemassa tuoksuja laivoilta tai lentokentiltä kun matkustus on ollut yli vuoden pannassa. Aina siis joku voittaa ja toinen häviää!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.