tunnetila: jännitys
takki 2or+BY YAT, huivi Balmuir*, laukku Gianni Chiarini*,
hanskat Moschino, housut Samuji, lenkkarit Karhu
No niin. Nyt on sitten kolmas pari Karhuja korkattu käyttöön. Ensimmäiset repesivät saumasta kolmen kuukauden käytön jälkeen. Yritin pidentää kenkien käyttöikää, mutta suutari ei enää parin korjauskerran jälkeen suostunut korjaamaan kelvottomia jalkineita.
Seuraavissa, nahkaisissa versioissa, ommellut saumat pitivät kutinsa, mutta sadesäällä märkiä sukkia ihmetellessäni huomasin pohjien olevan molemmista kengistä irti. Nahkaiset tossut kestivät käytössä vähän yli vuoden.
Tämä on nyt kolmas ja viimeinen mahdollisuus kivoille, kotimaisuutta ja perinteisyyttä henkiville lenkkareille, ennen kuin annan periksi ja hyppään jonkun toisen brändin kelkkaan. Kotimaisuuden puolestapuhujana brändisuosikin luokattoman huono laatu ärsyttää valtavasti. Kolmas pari toden sanoo!
0
Toivon uusille kengille enemmän elinaikaa kuin edellisille. Joko ihan käsittämättömän huonoa tuuria tai sitten laatu on sekundaa, mikä olisi aika surullista. Reklamoitko noista edellisistä Karhulle? Oliko mielipide, että eivät oikeasti kestä enempää käyttöä?
Reklamoin ensimmäisistä, 3kk kestäneistä lenkkareista Karhulle kuvien kera. Sieltä luvattiin palata asiaan, ei koskaan palattu. Seuraavat lenkkarit heitin suoraan roskiin ilman reklamaatiota kun vuotivat kuin seula. Nämä kengät on ollut käytössä nyt kohta kuukauden ja toistaiseksi ei ole valittamista.
Olen kuullut valitettavan monilta Karhun huonosta laadusta ja lenkkareiden liian nopeasta hajoamisesta. Harmittaa tosi paljon. Täytyy sanoa etten aio ostaa enää neljänsiä. Uskon vähemmälläkin. 😀
Hmm. ei kovin hyvää as.palveluakaan siis. 😀 No mut toivotaan, että nää kestää.
Heh, no juu, ei ollut asiakaspalvelussakaan kehumista. 🙂
Onpa ikävää, kun ei Karhun laatuun voi luottaa 🙁 Jotenkin olen mieltänyt Karhun laadukkaaksi ”isältä pojalle” (tai äidiltä tyttärelle) merkiksi. Ja ei todellakan ole kovin hyvää asiakaspalvelua olla palaamatta reklamaatio-asiaan, mikäli on luvattu. Olen ollut vuosia asiakasrajapinnassa töissä ja nyrkkisääntö oli, että reklamaatiot pitää hoitaa aina täydellisen huolellisesti ja nopeasti. Nimittäin hyvin hoidetun reklamaation muistaa jopa paremmin kuin sen alkuperäisen palvelukokemuksen. Että Karhulle terkkuja – voin tulla antamaan konsultaatiota, miten asiakaspalvelua hoidetaan 😀
Mutta toivotaan, että nämä kolmannet tossut kestävät! (vaikka 3kk ja 1v on molemmat liian lyhyt käyttöikä tossuille ja nuo olisi pitänyt hoitaa, murr)
Tiedätkö Tarja, minäkin olen ajatellut brändin juuri tuolllaiseksi ”isältä pojalle” perinteikkääksi jutuksi. Kurjaa ettei niin ole. 🙁
Heh, mitä asiakaspalveluun tulee, niin luulen että Karhulla olisi sinulle paljonkin käyttöä. 😀 En tiedä eikö ihmiset jaksa valittaa, vai voidaanko palautteet säännönmukaisesti jättää hoitamatta vai sattuiko kohdalleni harmillinen virhe. Omalla kohdallani kävi kuitenkin näin ja ei siitä kyllä hyvä maku jäänyt. 🙁
Siitä lähtien kun näin mustat nahkaiset Karhut blogissasi, olen haaveillut samoista kengistä itse. Onneksi en ostanut niitä jos olivat noin huonoa laatua. Toivottavasti nämä kestävät paremmin!
No juu… Karhut on mukavat jalkaan ja näyttävät kivoille, noiden ominaisuuksien vuoksi voin suositella niitä lämpimästi. Mutta jos joutuu parin vuoden aikana ostamaan kolmet kengät niin laadun vuoksi en voi valitettavasti niitä suositella. Harmi kyllä.
minä ostin kerran vuosia sitten heräteostona halvat parin kympin karhut prismasta tai citarista ja ne tuli käveltyä säpäleiksi ennätysajassa. en tiedä missä ne oli valmistettu mutta ihan kelvottomat olivat.
No onneksi eivät maksaneetkaan kuin pari kymppiä. Mutta olisivat saaneet kestää silti pidempään! Ihan sama onko tuote minkä hintainen tahansa, toiveissa on silti aina että ne kestävät käyttöä niin kuin pitää.
Höh, todella kurjaa. Varsinkin tuo asiakaspalvelu. Hyvällä palvelulla kun usein voi pelastaa niiiiiin paljon. Itse ostin omat Karhuni silloin joskus kun vinkkasit zoovillagen alesta, ja ne on kyllä edelleen ehjät. Tosin käyttöä ei ole ollut ehkä samassa määrin, mutta omassa parissani ei ainakaan sitten ihan noin huono laatu. Ja haluaisin sympata Karhua! Toivottavasti näkisivät tämän kirjoituksen ja ottaisivat itseään niskasta.
Kiva iduska kun kommentoit. Muistin nimittäin että ostit omat lenkkarisi tuolloin ja on pitänyt kysyä onko omat kenkäsi missä kunnossa. Hyvä kuulla että ovat pysyneet ehjinä.
Mäkin olen aika usein ”suosi suomalaista” kannalla, mutta tässä asiassa tarkistin vähän kantaani. Loppupeleissä eettisyys ja ekologisuus nousevat mulle suomalaisuutta tärkeämmiksi arvoiksi. Päädyin tilamaan lenkkarit eettiseltä ja ekologiselta ranskalaiselta merkiltä, toivottavasti osottautuvat myös kestäviksi!
Todella hyvä pointti! On ehdottomasti ekologisempaa hankkia yksi pari kenkiä kuin ostaa joka vuosi uudet. Löytämäsi ranskalaisbrändi kuulostaa mielenkiintoiselta. Jään odottelemaan kokemuksia brändistä ja kenkien kestävyydestä.
Vieläkö tossuilla tallataan?
Rikki ne nämäkin taisivat mennä, ja ovat nyt mökkikenkinä. Ei jatkoon.