Äitienpäiväyllätys

koysi

*yhteistyössä Silja Line*

meri1majakkapyora

Kuten jo mainitsin, kävimme loppuviikosta siskoni ja äitini kanssa tyttöjen reissulla Silja Serenadella. Järjestimme siskoni kanssa äidille äitienpäivän kunniaksi yllätysristeilyn Tukholmaan. Kaksi yötä laivalla ja päivä lähes helteisessä Tukholmassa vei mielen todella kauas arjesta ja äiti oli maailman iloisin ylläristä. Voi että miten paras risteily meillä taas olikaan!

Olen usein miettinyt miksi pidän Tukholman risteilyistä niin paljon. Juuri mainitsemani arjesta irtautuminen on tietysti yksi risteilyn tärkeimmistä tehtävistä. Toinen, ehkä edellistä vielä tärkeämpi syy taitaa minulle olla se, että risteilyllä tulee vietettyä ihan kunnolla aikaa itselle tärkeiden ihmisten kanssa.

Laivalla ollaan koko ajan yhdessä, eikä kukaan karkaa kesken kaiken koneelle tai tv:n ääreen. Laivalla ruokaillaan yhdessä, tehdään kaikki asiat kimpassa ja vielä nukutaankin samassa tilassa. Risteilyn aikana tulee puhuttua läpi kaikki asiat maan ja taivaan väliltä ja keskityttyä läsnäoloon. Tuo läsnäolo on minulle ehdoton ykkösjuttu pari yötä kestävillä risteilyillä.

viirit1portaikko1hyttitarrapeili1laatat

Risteilyillä tulee elettyä hetkessä eikä huolta huomisesta ole. Suurimpia pähkäilyn aiheita risteilyillä on usein se, missä ravintolassa tänään illallistaisi.

Kävin tammikuussa tutustumassa uudistuneeseen Silja Serenadeen ja pääsin silloin maistelemaan uudistuneiden ravintoloiden menuita. Pienet maistiaiset eri ravintoloiden antimista tekivät minuun tuolloin suuren vaikutuksen, ja olin tosi iloinen kun tyttöjen risteilyä varatessani huomasin, että reissumme laivaksi sattui juuri Serenade.

Ensimmäisenä iltana päädyimme illallistamaan Grande Buffetissa. Illallisbuffasta löytyi jokaiselle jotakin, ja kuten aina, sain itseni täyteen jo alkupalapöydän antimista. Skippaan usein lämpimän pääruoan kokonaan, sillä alkupalapöydän salaatit, kalat ja merenelävät ovat omia lemppareitani ja minulle buffan kohokohta.

Toisena iltana illallistimme italialaisessa Tavolàtassa. Käynnissä oli parsaviikot, joten söin alkuruoaksi suussasulavan kermaista parsakeittoa ja pääruoaksi tryffelillä maustettua parsarisottoa. Nam! Illallinen oli erinomainen.

teellabuffet1buffet2leivatparsakeitto

Käyn risteilyllä useamman kerran vuodessa, ja jokainen risteily menee usein samalla kaavalla. Tällä kertaa kaavasta poikettiin paluumatkan osalta aika totaalisesti. Ohjelmassa oli nimittäin aikainen päivällinen ja sen jälkeen menimme katsomaan Siljalla kevään aikana (31.5. asti) esitettävää uutuutta, Grease -musikaalia.

Etukäteen vähän mietitytti miten musikaali istuu laivalle, mutta vauhdikas toteutus ja tutut musikaalikappaleet tempaisivat heti mukaansa. Oli kiva huomata, miten suomalainen risteilykansa otti musikaalin omakseen ja ihmiset lauloivat mukana ja taputtivat läpi shown innoissaan.

Paluumatka hurahti kuin siivillä musikaalin saattelemana. Jos olette menossa vielä tämän kuun aikana Silja Linelle risteilemään, niin kannattaa mahduttaa risteilyohjelmaan musikaalikokemus. Musikaalit ovat olleet todella suosittuja, joten paikkavaraus musikaaliin kannattaa tehdä jo matkan varausvaiheessa.

grease_promenade2tapakset1greace_crewauringonlasku1

Viihdyimme laivalla loistavasti ja Silja Serenade tarjoili kaikilta osin parastaan. Jopa meri oli tyyni koko matkan ja kipaisimmekin useampaan otteeseen kannelle nauttimaan auringosta ja lempeästä merituulenvireestä.

Emme olleet päässeet vielä edes takaisin Suomeen kun aloimme jo siskoni kanssa suunnitella seuraavaa Tukholman risteilyä. Saapa nähdä kuinka pitkään maltamme odottaa seuraavaa yhteistä reissuamme!

Ps. Musikaalissa ei saanut kuvata. Kuva musikaalista kuvattu Atlantis Palace yökerhon screenillä pyörineestä mainosmateriaalista.

(6) Kommentit

1. Mirva says:

Ihana yllätys äidille! Alkoi tehdä heti hirveästi mieli laivalle! Viimeistään kesälomalla on pakko päästä laineille keinumaan. Ja kesäinen Tukholma on <3.

1. Nina says:

Viime perjantai jonka vietimme Tukholmassa, oli lähes helteinen. Oli IHANAAAAAA!!!! <3 Kesällä menet ehdottomasti laivalle nauttimaan elämästä, tämä on käsky. 😀

2. HeidiV says:

Minäkin olin arjesta irti risteilyllä, tosin en maissa käynyt, mutta lomaahan tuo oli silti 🙂 Teidän laiva tulikin muistaakseni meitä vastaan merellä 😀

Kokemuksesi risteilyistä vastaa täysin omiani! Tukholmassa voisikin käydä jossain vaiheessa taas, vaikka ihan yöpyä siellä…

1. Nina says:

Heh, voi vitsit kun olisin tiennyt että mennään teidän laivanne ohi niin oltaisi menty kannelle ja vilkutettu toisillemme! Olisipa ollut hauskaa! 😀

Tukholma on kyllä ihana. En ole ollut siellä vähään aikaan yötä. Voisi olla korkea aika buukata sieltä oikein hotelliloma!

3. CurryKaneli says:

Mä tein viime viikolla alkuviikosta ex tempore-risteilyn Tukholmaan, kun Armastus lähti töihin. Hän on töissä Sympalla. Oli toisaalta ihan kiva käydä yksin Tukholmassa. Täytyy sanoa, että Tavolatan parsakeitto ja tryffelirisotto olivat todella hyviä ja niin innostuin Greasesta :). Ja keli oli uskomattoman upea.

1. Nina says:

Siis anteeksi mitä?! Ihan kun oltais oltu samalla risteilyllä!!! 😀 😀 En kestä että syötiin samat annoksetkin! Hah, ihan parasta! Sinulla on CurryKaneli selkeästi hyvä maku! 😀